Onderhoud door ons

Wij kennen verschillende vormen van onderhoud. Van kleine opknapbeurten tot grote verbouwingen, en alles daar tussenin. We laten het u altijd ruim van tevoren weten als we onderhoud plegen in uw woning.

Veel gevraagd over Onderhoud door ons

Kunnen jullie het klein onderhoud voor mij doen?

Algemeen

U bent zelf verantwoordelijk voor het klein onderhoud in uw woning. Denk aan reparaties aan scharnieren of sloten van binnendeuren of het vastzetten van een stopcontact. Dit heeft de overheid bepaalt in het Besluit kleine herstellingen. Op de de website van de Rijksoverheid over kleine herstellingen vindt u hierover meer informatie.

Komen jullie langs voor onderhoud aan de liften?

Algemeen

Wij komen niet zelf. Wij hebben onderhoudscontracten met verschillende bedrijven. In of bij de lift vindt u de contactgegevens van ons liftonderhoudbedrijf in uw woongebouw.

Er wordt binnenkort onderhoud aan mijn woning gedaan. Hoe gaat dat in zijn werk?

Algemeen

In de meeste gevallen komt er eerst een aantal aannemers langs in de wijk. Zij bekijken de huidige situatie, zodat ze een prijs kunnen maken voor hun werk. Soms moeten ze hiervoor bij een aantal woningen binnen kijken. U krijgt hierover eerst een brief.

Zodra wij een aannemer kiezen, krijgt u van ons een brief met daarin onze plannen en de contactgegevens van de aannemer. U krijgt via ons of via de aannemer altijd een brief als er iets gaat gebeuren.

Ook als wij iemand bij u langs sturen, ontvangt u vooraf van ons een brief. Vraag de persoon die bij u aan de deur staat gerust om een legitimatie. Onze medewerkers of medewerkers van de bedrijven die wij inhuren kunnen altijd een identiteitsbewijs laten zien.

Vertrouwt u het niet? Bel dan met ons.

Wat is planmatig onderhoud?

Algemeen

Planmatig onderhoud is onderhoud dat we ruim van tevoren plannen. We weten bijvoorbeeld al als we een huis bouwen wanneer het schilderwerk opnieuw gedaan moet worden. Daar houden we dan rekening mee in onze jaarplanning.

Onder planmatig onderhoud vallen onder andere het vervangen van de verwarmingsketel, schilderwerk aan de buitenzijde, herstellen van gevels, vervangen van dakgoten en het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet. U krijgt op tijd bericht als uw woning aan de beurt is. U hoort dan wat we gaan doen.

Ik heb na planmatig onderhoud problemen gekregen. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem contact met ons op. Wij sturen de aannemer dan langs om de situatie te bekijken en het probleem op te lossen.

Moet ik betalen voor onderhoud?

Algemeen

Meestal zijn de kosten voor onderhoud voor onze rekening. In sommige gevallen staat hier een maandelijkse huurverhoging tegenover. Bijvoorbeeld als we een nieuwe verwarmingsketel of dubbelglas plaatsen. U bespaart dan namelijk op uw energierekening. We vertellen u altijd hoeveel uw huur omhoog gaat, zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

Laat u tijdens het onderhoud extra werkzaamheden uitvoeren door de aannemer? Dan zijn deze kosten altijd voor u zelf.

Wanneer wordt mijn cv-ketel vervangen?

Algemeen

Wij vervangen een cv-ketel na ongeveer 20 jaar. Alleen als de technische staat erg slecht is vervangen wij uw ketel eerder. Dit bepaalt de onderhoudsmonteur.

Wanneer is mijn huis aan de beurt voor (groot) onderhoud?

Algemeen

Wij onderhouden onze woningen volgens een (meerjarige) onderhoudsplanning. U krijgt dus altijd ruim van tevoren persoonlijk bericht over de werkzaamheden. Maar neem gerust contact met ons op, dan kijken wij voor u na of er dit jaar onderhoud op de planning staat.

Hoe vaak controleren jullie mijn verwarmingsketel?

Algemeen

Wij doen het onderhoud aan de verwarmingsketels niet zelf. Een onderhoudsbedrijf doet dit voor ons. Zij controleren uw ketel elk jaar, of een keer per 2 jaar. Dit is afhankelijk van de soort ketel die u heeft. U krijgt hierover van tevoren bericht.