Klanttevredenheid Wooninc. onderzocht

08-11-2013

In september 2013 heeft het onafhankelijke Onderzoeksinstituut Interface, verbonden aan de TU/e, het onderzoek naar de tevredenheid van de huurders van Wooninc. uitgevoerd. De resultaten zijn nu bekend. Klanten zijn bevraagd hoe tevreden zij zijn over hun woonsituatie en de dienstverlening van Wooninc. Van de 7.521 huurders die uitgenodigd zijn voor het onderzoek, hebben 2.316 huurders de enquête (30,8%) volledig ingevuld. Het resultaat is het gemiddelde rapportcijfer van een 7. 

De woning en woonomgeving
De huurders waarderen de totale woning met gemiddeld een 7. Hierbij is gevraagd naar de tevredenheid over de grootte (7,4), de technische staat (6,7) en de voorzieningen in de woning (6,9). Huurders van een appartementen waarderen het woongebouw met een 7,2. Het onderhoud van de achterpaden door bewoners blijft met een 6,2 een aandachtspunt. De woonomgeving scoort gemiddeld een 7,2. Vanuit overlast wordt de buurt beter gewaardeerd (7,0) dan in 2011 (6,8). Het klanttevredenheidsonderzoek geeft ook inzicht in de woningclusters waar verbetering wenselijk is. De aankomende periode zal Wooninc. hier aandacht aan besteden en hierover spreken met Stichting Huurdersplatform Wooninc. en de betreffende bewonerscommissies.

De dienstverlening van Wooninc.
Klanten waarderen de dienstverlening van Wooninc. met gemiddeld een 7. Hierbij is gevraagd naar de tevredenheid over de bereikbaarheid (7,1), klantvriendelijkheid (7,4), deskundigheid (7,2) en snelheid van dienstverlening (7,0). Van alle respondenten is 65% tevreden of zeer tevreden over het nakomen van gemaakte afspraken door Wooninc. 11% is hierover ontevreden en 3% zeer ontevreden.

De onderhoudsdiensten op en rond woongebouwen zijn verbeterd (6,8) ten opzichte van 2011 (6,5). Ondanks dat Wooninc. in 2013 geen inkomensafhankelijke huurverhoging heeft doorgevoerd, is 37% van de huurders ontevreden over de jaarlijkse huuraanpassing. Over de overige producten en diensten zoals www.kansrijkhuren.nl, de website, de schriftelijke informatie en het Wooninc.Plus concept voor senioren zijn huurders van Wooninc. tevreden.

Het uitgebreide klanttevredenheidsonderzoek wordt één keer per twee jaar uitgevoerd onder alle huurders van Wooninc. Daarnaast voert Wooninc. gedurende het hele jaar evaluatiemetingen uit onder nieuwe huurders, vertrokken huurders en na reparatieverzoeken.

 

terugafdrukkentop
RSS-feed Wooninc
Sluit Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.