Wat betekent het coronavirus voor onze dienstverlening?

Bij Wooninc. werken we veel met senioren. Zij kunnen erg ziek worden van het coronavirus. De gezondheid van onze huurders en onze medewerkers staat bij ons op 1. Dat betekent dat wij geen enkel risico nemen en de richtlijnen van het RIVM strikt opvolgen.

Ons kantoor blijft voorlopig gewoon open op de normale tijden
Wel vragen we u om niet langs te komen als u uw vraag ook telefonisch, per e-mail of via onze website kan stellen. Wij laten het u via onze website en Facebookpagina weten als we toch onze openingstijden moeten aanpassen, of ons kantoor helemaal moeten sluiten. Bekijk onze openingstijden

De wachttijden aan de telefoon kunnen langer zijn
We doen er alles aan om u te helpen zoals u van ons gewend bent. Maar ook wij kunnen door het coronavirus te maken krijgen met personeelstekorten. Daardoor kan het zijn dat u langer moet wachten totdat u iemand aan de lijn krijgt. U helpt ons heel erg als u uw vragen en verzoeken via ons contactformulier of ons formulier reparatieverzoeken indient.

We passen onze werkzaamheden aan
Wij hebben als uitgangspunt ‘uitstellen waar het kan, en door laten gaan waar het moet’. We kijken kritisch wat echt niet kan wachten, en wat we kunnen verzetten. Veiligheid gaat boven alles. Wij sturen geen medewerkers die verkouden zijn of contact hebben gehad met iemand die (misschien) besmet is naar onze huurders. Dat geldt ook voor de medewerkers van de bedrijven waarmee wij samenwerken, zoals onze aannemers.

We willen zorgen dat nieuwe huurders gewoon hun sleutel krijgen, en mensen die verhuizen hun sleutel kunnen inleveren. Opleveringen en eindinspecties gaan dus door, tenzij onze huurders ziek zijn. We informeren u altijd persoonlijk als afspraken of werkzaamheden niet door kunnen gaan. Bent u ziek of verkouden? Geef dit dan altijd door aan degene met wie u een afspraak heeft. 

We vragen onze leveranciers en andere partners om ons protocol te volgen
Wooninc. heeft een uitgebreid coronaprotocol opgesteld voor medewerkers en zakelijke relaties. De strenge voorzorgsmaatregelen waar onze medewerkers zich aan houden, gelden uiteraard ook voor het personeel van onze partners. Onze medewerkers zien hier op toe.

Alle activiteiten in onze woongebouwen zijn afgelast
Op advies van de GGD en het RIVM annuleren wij alle activiteiten in onze woongebouwen. Wij volgen hierin de lijn van onze zorgpartners. Zij doen hetzelfde met de activiteiten die zij organiseren. Wij sluiten ook de bars in de ontmoetingsruimten van onze woongebouwen. De maaltijdservices blijven doorgaan, omdat veel bewoners hiervan afhankelijk zijn voor hun warme maaltijd. Ook hier nemen we strenge voorzorgsmaatregelen om besmetting te voorkomen.

Onze huismeesters zijn minder aanwezig in de woongebouwen
Huismeesters die verkouden zijn of contact hadden met iemand die (misschien) besmet is, vermijden sociale contacten zoveel mogelijk. Zij gaan daarom ook niet naar onze woongebouwen. Huismeesters die wel werken, vangen hun werk op. Dat betekent dat onze huismeesters minder aanwezig zijn. Daarnaast houden de huismeesters uit voorzorg afstand van bewoners.

Wij rekenen op uw begrip!