De Horst

Plannen

Groot onderhoud
Na een lange voorbereidingstijd is het nu bijna zover; de uitvoering van het groot onderhouds- en verbeterplan van WoonincPlusVitalis woongebouw De Horst staat voor de deur. Wooninc. kiest ervoor de woningen van De Horst duurzaam te verbeteren zodat deze gebruikersvriendelijker worden en beter geschikt voor zorgverlening.

De begane grond
De entree op de begane grond is enige tijd geleden vernieuwd. Hier vinden geen grote veranderingen meer plaats. Wel realiseren we in de leegstaande vleugel een nieuwe verpleegafdeling voor Vitalis Zorg Groep en vernieuwen we in een later stadium de bestaande verpleegafdeling (De Vlinder). Bewoners van ’t Hofke, Kronehoef verhuizen naar deze nieuwe verpleegafdeling in de Horst. De werkzaamheden op de begane grond kunnen overlast veroorzaken voor de bovenliggende woningen.

Gevelwijzigingen
De gevel aan het WoonincPlusVitalis woongebouw De Horst krijgt een nieuwe uitstraling door de aanpassing van de balkons. We vervangen de huidige balkonhekken door semi-transparante hekken voor betere zichtlijnen. Natuurlijk houden we rekening met uw privacy.

Badkamer
Uw badkamer wordt vergroot via een uitbreiding naar de huidige slaapkamer. De nieuw te realiseren vergrote badkamer bestaat uit een afwerking met onder andere antislip vloertegels, wandtegels, een douchehoek met minimale hoogteverschillen, een wastafel en een seniorentoilet. Ook heeft u de mogelijkheid een wasmachine te plaatsen. De wand tussen uw badkamer en slaapkamer verplaatsen we richting de slaapkamer. De huidige deur vervangen we door een schuifdeur. De nieuwe badkamer is hierdoor goed toegankelijk voor zorgverleners. Daarnaast passen we - indien technisch haalbaar - maximale hoogteverschillen van 2 cm toe.

Keuken
Het keukenblok en het wandtegelwerk in uw keuken worden vervangen. Sommige appartemenen hebben nog een tussenblok in de keuken. Deze verwijderen we. U heeft de keuze uit diverse mogelijkheden qua frontjes voor het keukenblok en het aanrechtblad, greepjes en de kleur van het wandtegelwerk. Ook plaatsen we een (beveiligde) kookplaat en een motorloze afzuigkap. De wasmachine aansluiting verplaatsen we naar de berging.

Slaapkamer (optie)
In de woningen komt optioneel een doorgang van de hal naar de slaapkamer. Hierdoor vervalt de inbouwkast die u nu op de slaapkamer heeft.

Gevel (kozijnen, balkondeur en ramen)
We vervangen de balkondeur en ramen in de slaapkamer en woonkamer. Zo wordt uw woning energiezuiniger. De indeling blijft nagenoeg gelijk. U krijgt ook een nieuwe vensterbank.

Berging
De aansluiting voor de wasmachine die in de huidige keuken aanwezig is, verplaatsen we naar de huidige berging. In de berging komt een nieuwe waterleiding en brengen we brandwerende voorzieningen aan.

Groepenkast
We vervangen de meterkast in de berging. Elke woning wordt voorzien van een 5-groepen-meterkast met dubbele aardlekschakelaar. Zo kunt u meerdere elektrische apparaten gelijktijdig aanzetten. Ook wordt uw installatie veiliger, omdat deze bij een storing of kortsluiting automatisch uitschakelt.

Asbest verwijderen
Enkele onderdelen van uw woning bevatten asbest. U kunt dan denken aan vinyl in de keuken en de borstweringspanelen in de kozijnen en de vensterbanken. De asbest in deze onderdelen vormt geen gevaar voor de gezondheid. We gaan de onderdelen wel verwijderen. Dit gebeurt onder strenge veiligheidsvoorwaarden.
De ruimte waarin gewerkt wordt, wordt hierbij afgesloten van de overige ruimtes
en u kunt op dat moment tijdelijk niet in uw woning aanwezig zijn. In een later stadium zullen wij u hierover uitgebreid informeren.

Tijdens het onderhoud
Tijdens het groot onderhoud zal er regelmatig sprake zijn van - soms behoorlijke - overlast. Dit kunnen we helaas niet voorkomen. Zowel in uw woning als daarbuiten werken we hard om uw appartement op te knappen. We verwachten dat de werkzaamheden in uw woning ongeveer drie weken duren. Wij doen er alles aan om niet meer overlast te veroorzaken dan noodzakelijk.

Wonen tijdens de werkzaamheden
Tijdens de werkzaamheden kunt u in uw appartement blijven wonen. U hoeft dus niet te verhuizen. Wij voeren de werkzaamheden gefaseerd uit. Houdt u er wel rekening mee dat niet alle voorzieningen in uw woning aanwezig zijn tijdens de werkzaamheden. Zo kunt u tijdelijk geen gebruik maken van uw badkamer en hetzelfde geldt voor uw keuken. Wij zorgen dan voor tijdelijke voorzieningen.

Tijdelijke wisselwoning
Er zijn enkele momenten tijdens het groot onderhoud dat u overdag niet in uw woning kunt verblijven. Dit bespreken wij met u tijdens de warme opname. In dit gesprek kunt ook aangeven welke hulp u nodig heeft en welke gevolgen het onderhoud voor u individueel heeft. Het is wenselijk om bij dat gesprek iemand van de familie of mantelzorger aanwezig te laten zijn. Indien gewenst kunt u gebruik maken van een tijdelijke wisselwoning. Deze is voorzien van een basis inrichting. U kunt dit bij een vervolggesprek aangeven bij de medewerker verhuur en leefomgeving, Mascha Bakker.

Presentatie
De afgelopen tijd hebben wij u via informatiebijeenkomsten geïnformeerd over het groot onderhoud in uw woongebouw. De bijeenkomsten zijn goed bezocht.
Wilt u de presentatie nog eens ontvangen, neem dan contact op met Mascha Bakker via 06 30 67 01 72  of mbakker@woonincplusvitalis.nl.

 

Opties

Slaapkamer (optie)
In de woningen komt optioneel een doorgang van de hal naar de slaapkamer. Hierdoor vervalt de inbouwkast die u nu op de slaapkamer heeft.

Foto's
Contact

Bij een groot project als het groot onderhoud van woongebouw De Horst zijn nogal wat mensen betrokken. Wij stellen de belangrijkste medewerkers graag even aan u voor. Zodra de aannemer is geselecteerd ontvangt u ook de belangrijke contactpersonen van de aannemer.

Voor vragen over uw woning en tijdelijke huisvesting kunt u terecht bij:

Mascha Bakker
06 30 67 01 72
mbakker@woonincplusvitalis.nl

Onze huismeester is geregeld op het woongebouw aanwezig.Voor directe vragen over het gebouw kunt u terecht bij:
Marcel Lubse
040 401 26 61
horst@woonincplusvitalis.nl

Heeft u vragen over de bouwwerkzaamheden en de groot onderhoudsplannen, neem dan contact op met:
Jeroen Hendriks
06 11 51 13 50
jeroen.hendriks@laride.nl

Nieuws
Nieuwsbrief Nr. 13 De Horst

Via deze nieuwsbrief informeren wij u graag over zaken die betrekking hebben op uw woongebouw.

17-04-2018
Nieuwsbrief Nr. 13 De Horst
Nieuwsbrief 12 De Horst

Via deze nieuwsbrief informeren wij u graag over zaken die betrekking hebben op uw woongebouw.

23-03-2018
Nieuwsbrief 12 De Horst
Nieuwsbrief Nr. 11 De Horst

NIEUWSBRIEF Via deze nieuwsbrief informeren wij u graag over zaken die betrekking hebben op uw...

27-02-2018
Nieuwsbrief Nr. 11 De Horst
Nieuwsbrief Nr. 10 De Horst Blok C

NIEUWSBRIEF Via deze nieuwsbrief informeren wij u graag over zaken die betrekking hebben op uw...

17-01-2018
Nieuwsbrief Nr. 10 De Horst Blok C
Nieuwsbrief Nr. 10 De Horst Blok A en B

NIEUWSBRIEF Via deze nieuwsbrief informeren wij u graag over zaken die betrekking hebben op uw...

16-01-2018
Nieuwsbrief Nr. 10 De Horst Blok A en B
Nieuwsbrief Nr. 9 De Horst

NIEUWSBRIEF Via deze nieuwsbrief informeren wij u graag over zaken die betrekking hebben op uw...

20-12-2017
Nieuwsbrief Nr. 9 De Horst
Nieuwsbrief Nr. 8 De Horst

NIEUWSBRIEF Via deze nieuwsbrief informeren wij u graag over zaken die betrekking hebben op uw...

14-12-2017
Nieuwsbrief Nr. 8 De Horst
Nieuwsbrief Nr. 7 De Horst

NIEUWSBRIEF Via deze nieuwsbrief informeren wij u graag over zaken die betrekking hebben op uw...

29-11-2017
Nieuwsbrief Nr. 7 De Horst
Nieuwsbrief Nr. 6 De Horst

NIEUWSBRIEF Via deze nieuwsbrief informeren wij u graag over zaken die betrekking hebben op uw...

12-10-2017
Nieuwsbrief Nr. 6 De Horst
Nieuwsbrief Nr. 5 De Horst

NIEUWSBRIEF Via deze nieuwsbrief informeren wij u graag over zaken die betrekking hebben op uw...

12-09-2017
Nieuwsbrief Nr. 5 De Horst
Nieuwsbrief Nr. 4 De Horst

NIEUWSBRIEF Via deze nieuwsbrief informeren wij u graag over zaken die betrekking hebben op uw...

26-07-2017
Nieuwsbrief Nr. 4 De Horst
Nieuwsbrief nr. 3 De Horst

NIEUWSBRIEF Via deze nieuwsbrief informeren wij u graag over zaken die betrekking hebben op uw...

29-06-2017
Nieuwsbrief nr. 3 De Horst
Nieuwsbrief nr. 2 De Horst

NIEUWSBRIEF Via deze nieuwsbrief informeren wij u graag over zaken die betrekking hebben op uw...

01-06-2017
Nieuwsbrief nr. 2 De Horst
Nieuwsbrief nr. 1 De Horst

NIEUWSBRIEF Via deze nieuwsbrief informeren wij u graag over zaken die betrekking hebben op uw...

31-05-2017
Nieuwsbrief nr. 1 De Horst
FAQ
Heb ik keuze uit keukenkastjes?
Ja, er komt straks een keuzebrochure.
De opstelling van de keuken gaan we aanpassen en hiervan een nieuwe tekening maken. Er komt een keramische kookplaat met beveiliging.
 

Krijg ik een vlonder?
Als u nu geen vlonder heeft, gaan wij er een plaatsen.
 

Wat gebeurt er met de vloerafwerking na het onderhoud?
We gaan per situatie kijken naar een individuele oplossing.

Ik ga tijdens de verbouwing naar een wisselwoning. Kan ik mijn eigen telefoonnummer gebruiken in de wisselwoning?
Ja, uw telefoonnummer blijft hetzelfde. U bent gewoon bereikbaar op uw eigen nummer. Daar hoeft u zelf niets voor te doen. De verhuizers zorgen ervoor dat uw eigen telefoonnummer ook in de wisselwoning bereikbaar is.
 

Ik vind de kwaliteit van de ontvangst van mijn televisiezenders slecht. Kunnen jullie daar tijdens de verbouwing iets aan doen?
Ja, wij nemen de kwaliteit van de ontvangst van de televisie mee in het plan van het Groot onderhoud bij De Horst. U zult na het verbouwen van uw appartement nog geen verbetering merken tijdens het televisie kijken. De ontvangst van uw televisie verbetert als de nieuwe aanbieder (provider) Ziggo uw televisie aansluit. Dit kan pas als alle appartementen verbouwd zijn. Dat betekent voor u dat de ontvangst van uw televisie eind februari 2019 pas verbetert. Tegen de tijd dat Ziggo de provider is van De Horst vertellen we u daar meer over in de nieuwsbrief.
 

Ik wil weten met welke aanpassingen ik rekening moet houden na de verbouwing aan de gevel van De Horst? Kunnen jullie mij daar al meer over vertellen?
Nee, daar kunnen we nu nog niets over zeggen. We begrijpen dat u meer informatie wilt over aanpassingen aan de gevel en wat dat voor u betekent. De plannen voor de aanpassing aan de gevel zijn voor de zomervakantie definitief. In juli, voor de zomervakantie, vertellen we u meer over de plannen voor de gevel. We houden u hierover ook op de hoogte via de nieuwsbrief.
 

Kan ik mijn wasmachine en droger in berging plaatsen?
Ja, maar u zult gebruik moeten maken van een wisselschakelaar; eerst wassen dan drogen.
Er komt een aansluiting voor de wasmachine, de huidige aansluiting in de keuken blijft, u kunt straks kiezen welke u gaat gebruiken.
 

Krijg ik mijn WMO voorziening in de badkamer weer terug?
Ja, als u een douchstoeltje heeft, wordt deze na de werkzaamheden weer terug geplaatst, zo ook de toiletbeugels en wandbeugels. We gaan met gemeente in gesprek om, daar waar nodig, WMO voorzieningen te vernieuwen.
Er komt een seniorentoilet, douchestang voor een douchegordijn en een bewegingssensor op de verlichting.
 

Krijgen we hulp tijdens het groot onderhoud?
Daar waar hulp nodig is, helpen we u.
U kunt dit aangeven tijdens de warme opname; het 1-op-1 gesprek met de aannemer. Hulp van familieleden en/of mantelzorger is wenselijk, maar niet iedereen kan daar gebruik van maken. Ook kunt u, indien gewenst, gebruik maken van een door Wooninc. ingerichte (tijdelijke) wisselwoning.
 

Waarom groot onderhoud?
We willen de woningen verduurzamen en beter bereikbaar maken voor zorgverlening.
 

terugafdrukkentop
RSS-feed Wooninc
Sluit Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.