Algemeen
1. Een klacht over iets dat meer dan een jaar geleden gemeld is bij Wooninc.
2. Een anonieme klacht.
3. Een klacht die discriminerend, onfatsoenlijk en/of beledigend is. Wij gaan met respect met elkaar om.
4. Een onduidelijke klacht. Dus een klacht waaruit niet goed duidelijk wordt wat er volgens de klager niet goed is gegaan.
5. Een klacht over onderhoud, renovatie en/of technische gebreken aan de woning of de afhandeling van een reparatieverzoek. Hiervoor kunt u terecht bij de Huurcommissie.
6. Klachten waarover wij niet mogen beslissen. Volgens de wet mag hierover alleen de Huurcommissie en/of een rechter beslissen. Dit zijn klachten over o.a.:
- Af- en toewijzing van woningen
- Huurprijsverhogingen
- Afrekening warmte- en servicekosten
7. Als Wooninc. niet de kans heeft gekregen om de klacht op te lossen. Dan stuurt de geschillencommissie de klacht terug naar ons.
8. Een klacht waarbij de klager geen belang heeft.
9. Een klacht over een algemeen bestuursbesluit.
10. Een klacht die alleen maar gaat over het verstrekken van vergunningen op grond van de Huisvestingswet.
11. Als de klager de klacht al bij een andere onafhankelijke instantie heeft ingediend. Bijvoorbeeld bij een rechter, de huurcommissie, een arbiter of een mediator.
12. Als de geschillencommissie de klacht al heeft behandeld.
13. Een klacht over wanbetaling, huurbeëindiging of het afsluiten van nutsvoorzieningen.
14. Een klacht die al in behandeling is bij een verzekeringsmaatschappij.
15. Een klacht waarvoor een andere geschillenregeling geldt. Zoals de geschillenregeling taxaties in koopgarantvoorwaarden.
Als de geschillencommissie een klacht niet in behandeling neemt, laat de commissie dat zo snel mogelijk weten aan de klager.
Een volledige lijst van klachten die de geschillencommissie niet in behandeling neemt, staat in artikel 5 van het reglement van de geschillencommissie.